Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Θρησκευτικά Γ' Γυμνασίου - πρόταση ομαδικών εργασιών ή Project για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Το "Ερουρέμ..." προτείνει ως κείμενο προβληματισμού και ευκαιρία για ανάθεση ομαδικών εργασιών στα Θρησκευτικά Γ' Γυμνασίου, ή για βιωματική δράση Τοπικής Ιστορίας (Πρότζεκτ) στην ίδια τάξη, την απάντηση του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου στα 24 άρθρα του Σχεδίου Κειμένου που έχει υποβληθεί προς υιοθέτηση από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας.


Πιο αναλυτικά: στα Θρησκευτικά της Γ΄ Γυμνασίου, η 7η ενότητα είναι αφιερωμένη στην Αποστολική Σύνοδο, στη 18η ενότητα γίνεται αναφορά στις Οικουμενικές Συνόδους και στο Συνοδικό σύστημα γενικότερα, η 31η ενότητα ασχολείται με το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος και τα διάφορα εκκλησιαστικά καθεστώτα στον Ελλαδικό χώρο, ενώ τέλος η 34ηενότητα αναφέρεται στην παρουσία της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο κόσμο και στις σχέσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών μεταξύ τους. Και οι τέσσερις αυτές ενότητες δίνουν τη δυνατότητα στο Θεολόγο καθηγητή να αναθέσει ομαδικές εργασίες στους μαθητές του για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας που θα γίνει στην Κρήτη από 18 έως 27 Ιουνίου 2016, με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές καλύτερα, αλλά και να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα του Συνοδικού συστήματος της Εκκλησίας και πόσο σοβαρά είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται όταν η Εκκλησία απομακρύνεται από αυτό. 
Το ίδιο θέμα άλλωστε δίνει τη δυνατότητα ακόμη και βιωματικής δράσης (Project) στην ίδια τάξη, στο τρίμηνο που αφιερώνεται στην Τοπική Ιστορία.  Με άξονα τη διοργάνωση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας μπορούν οι μαθητές να διερευνήσουν τη σχέση της Ελλαδικής Εκκλησίας με τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα τα τέσσερα διαφορετικά εκκλησιαστικά καθεστώτα που υπάρχουν στον Ελλαδικό χώρο (Εκκλησία της Ελλάδος, Κρήτη, Δωδεκανήσα, Άγιον Όρος).

Το κείμενο του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου που εκδόθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 2016, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για προβληματισμό σχετικά με τα θέματα που προκύπτουν από το Σχέδιο του Κειμένου που εγκρίθηκε από την Ε΄ Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη (Σαμπεζύ-Γενεύη, 10-17 Οκτωρίου 2015). Παράλληλα, μέσα από αυτό δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη λειτουργία του Συνοδικού συστήματος διοίκησης της Εκκλησίας. 

Αυτούσιο το κείμενο του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου μπορείτε να το διαβάσετε εδώ: 
ενώ μπορείτε να πληροφορηθείτε περισσότερα για τα επίσημα κείμενα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας εδώ.

Ακολουθεί μία ενδεικτική λίστα από ενδιαφέροντα και ενημερωτικά άρθρα, που είναι απαραίτητο να έχει μελετήσει ο διδάσκων πριν την ανάθεση των ομαδικών ερευνητικών εργασιών στους μαθητές του, ώστε να γνωρίζει πως να χειριστεί τις αναμενόμενες απορίες τους:
Στο διαδίκτυο υπάρχει μία πληθώρα δημοσιεύσεων για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εδώ έχουν επιλεγεί επίτηδες κάποια αντιπροσωπευτικά άρθρα που θα συναντήσουν οι μαθητές κατά την πλοήγησή τους και ενδεχομένως να τους γεννήσουν προβληματισμούς και απορίες. Οι μαθητές μπορούν να λάβουν υπόψη τους όλα τα παραπάνω άρθρα και να εργαστούν σταχυολογώντας από το καθένα τους ότι θεωρούν πιο χρήσιμο για την περιγραφή του Συνοδικού συστήματος της Εκκλησίας, πάντα υπό την άμεση καθοδήγηση και επίβλεψη του διδάσκοντος Θεολόγου καθηγητή. Οι προβληματισμοί των μαθητών που είναι εύλογο να προκύψουν κατά τη διάρκεια της βιωματικής δράσης, δεν πρέπει να αποθαρρύνουν τους διδάσκοντες, αλλά να εκληφθούν ως κάτι θετικό και χρήσιμο που θα οδηγήσει -μέσω των διδακτικών τους παρεμβάσεων- σε γνώση και συνειδητοποίηση από τους μαθητές της σοβαρότητας και της σπουδαιότητας των Οικουμενικών Συνόδων της Εκκλησίας μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάθε καλοπροαίρετο σχόλιο είναι καλοδεχούμενο και λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από το διαχειριστή του ιστολογίου.

Related Posts Plugin for WordPress, ...